חצי שנה לגל הטרור: ההתקוממות – בדעיכה משמעותית

ירידה חדה במיוחד נרשמה בתחומי יהודה ושומרון בתחום השלכת בקבוקי התבערה. אם בחודש אוקטובר עמד מספרם על 88 הרי מספר זה צנח ל -20 בחודש שחלף
קובי פינקלר No Comments on חצי שנה לגל הטרור: ההתקוממות – בדעיכה משמעותית

חצי שנה לאחר פרוץ גל הטרור בחג סוכות האחרון, מסתמנת מגמת ירידה בהתפרעויות ובפיגועים • הנתונים: בחודש אוקטובר בתחילת המהומות, נרשמו 842 אירועיי טרור, בחודש מרץ האחרון: 163 אירועים בלבד

טרור • אילוסטרציה צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
ירידה חדה במיוחד נרשמה בתחומי יהודה ושומרון בתחום השלכת בקבוקי התבערה. אם בחודש אוקטובר עמד מספרם על 88 הרי מספר זה צנח ל -20 בחודש שחלף
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חצי שנה אחרי תחילת "ההתקוממות העממית המוגבלת" כדברי מערכת הביטחון, דומה כי גל הטרור הנוכחי הולך ודועך.
מנתוני מערכת הביטחון לחודשים ספטמבר עד מרץ, עולה תמונה ברורה של ירידה חדה בכל מאפייני הטרור הנוכחי. הנתון הבולט ביותר הוא בתחום הפרות הסדר שחזרו לימים של מרץ בשנה שעברה.

אם בחודש אוקטובר, בשיא האירועים סביב הר הבית וחגי תשרי נרשמו במערכת הביטחון 842 מקרים של הפרות סדר, הרי שבחודש מרץ האחרון ירד המספר ל- 163 הפרות סדר (כשבחודש מרץ בשנת 2015 היה מספרם 159). בכלל, הנתונים מראים על כיוון ברור של ירידה חדה בכל חמשת הנתונים: פיגועי ירי, דריסה, דקירה, בקבוקי תבערה ויידוי אבנים.

כך לדוגמא בשיא האירועים נרשמו בחודש דצמבר האחרון 117 אירועי דקירה כשבחודש האחרון ירד מספרם ל-8. בתחום אירועי הירי, היה המספר הגבוה ביותר לחודש אחד 13 אירועים, ובחודש האחרון מספרם עמד על שלושה.

ירידה חדה במיוחד נרשמה בתחומי יהודה ושומרון בתחום השלכת בקבוקי התבערה. אם בחודש אוקטובר עמד מספרם על 88 הרי מספר זה צנח ל -20 בחודש שחלף.

גם בנושא יידויי האבנים, מבחינים על פי הנתונים בהתמתנות משמעותית. בחודש אוקטובר, עם פתיחת האירועים, היו 442 מקרים של השלכת אבנים, ובחודש האחרון עמד המספר על 165 מקרים, כשבחודש מרץ לפני שנה (עוד הרבה לפני פרוץ גל הטרור הנוכחי) עמד המספר על 270 אירועים.



0 תגובות